Reis vol vertrouwen

15 juni 2016 - Leek, Nederland

Vertrouwen, tja een woord wat in verhalen veel wordt gebruikt ook in de bij bel komt het woord veel voor. Alleen is vertrouwen niet zo vanzelfsprekend als dat vertrouwen al meer dan eens is geschaad.

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik mijn verhaal moet beginnen.

Eigenlijk begint het in mijn vroege jeugd, doordat ik werd gepest heb ik geleerd om alle mensen te wantrouwen. En eigenlijk heb ik mijn vertrouwen alleen gegeven aan mensen die heel dicht bij mij stonden de rest hield ik op afstand, om mezelf te beschermen. Tot kort geleden heb ik volgens deze 'regels' geleefd. Tot ik een jaar geleden een heel bijzonder iemand leerde kennen die eindelijk tot mij doordrong en mij ervan kon overtuigen dat ik niet meer dat meisje was die werd gepest, maar een vrouw die haar eigen weg mocht bepalen. Zij won mijn vertrouwen in slechts 1 avond dat is best bijzonder voor mijn doen. Door haar vertrouwen die zij mij gaf kan ik mezelf weer openstellen voor nieuwe dingen, nieuwe mensen ontmoeten.

Ook heb ik mede dankzij haar mezelf bloot kunnen geven en voor het eerst in mijn leven heb ik iemand verteld over mijn pest verleden. Een buitenstaander. En ik leerde dat als jezelf openstelt en jezelf kwetsbaar opstelt en hulp vraagt dat mensen je beter begrijpen en je beter kunnen helpen, best gek dat ik dat al die jaren nooit heb gezien (of heb willen zien)

Ik kan voor nu alleen mijn vriendin bedanken voor het luisteren, en voor het vertrouwen.

Martina bedankt

1. Martina:
    18 juni 2016
    Dapper dat je dit aan het internet toe vertrouwt. Kwetsbaarheid is mooi, zo lang je je realiseert dat sommige mensen je pijn kunnen doen. Elk mens is de moeite waard om te worden gezien!