Trots

25 juni 2017 - Leek, Nederland

Ik ben trots en ik ga jullie vertellen op wie en waarom.

Iets meer dan 5 jaar geleden speelde ik mee in de musical van de kerk we speelden Mozes, omdat de repetities zo gezellig waren kwam al snel het idee om na de musical vooral niet te stoppen met zingen. Er werd een initiatief groep opgericht na de musical en we gingen brainstormen over het hoe en wat. We wilden iets in de trend van popkoor of musicalkoor het werd al snel een popkoor. Monique werd gevraagd om ons in de opstartfase te helpen.

Al snel werd er een oproep ge plaatst in de lokale kranten waar maar liefst meer dan 6o mensen op af kwamen, omdat dit niet te handelen was werden er stem testen gedaan en er bleef ongeveer de helft aan mensen over.

Over de naam werd gestemd er werd uiteindelijk gekozen voor Popkoor Leek.

Nu 5 jaar verder heeft Popkoor Leek meegedaan aan een korendag in Niekerk.

We hebben daar zeker laten zien wat we konden en gedaan waar we goed in zijn namelijk muziek maken. Na een goede eerste ronde met cijfer van 8, 8 en 8,5 stonden we uiteindelijk op een 4e plek. In de tweede deel hadden we 3 nummers namelijk Somebody to Love, Space Odditty (waarbij we het publiek moesten betrekken) en Brabant. We kregen goed commentaar en toen kwam het wachten.

Aan het eind van de avond werden de cijfers bekend gemaakt en we stegen naar de 3e plek met zelfs een 10 voor Space Odditty, wauw.

Ik ben zo super trots op ons koor dat we in 5 jaar tijd zo veel zijn gegroeid. En met de goede kritiek kunnen we alleen nog maar verder groeien.

So I say thank you for the music. The songs we're singin'. Thanks for al the joy there bringing. Who can life without it, I ask in al honesty, what would life be. Without a song or dance what are we, So I San thank you for the music for givin' it to me.