Vaderdag?

19 juni 2016 - Wolvega, Nederland

Vandaag is het vaderdag, maar kun je het vaderdag noemen als je vader er niet meer is?

Dit jaar is het drie jaar geleden dat mijn vader overleed. Er zijn veel momenten waarop ik er goed mee kan omgaan en er zijn zelfs momenten waarop er zelf even niet aan denk.

Maar er zijn ook momenten waarop ik mijn vader ontzettend mis....en elk klein dingetje kan het gemis triggeren en dan komt het in volle hevigheid eventjes terug. Het kan een liedje zijn op de radio wat hij graag hoorde of dat het lied is gedraaid op zijn uitvaart. Zo heb ik altijd nog moeite met The Rosé van Bert Midler.

Maar het zijn ook de bijzondere dagen zoals zijn verjaardag, sterfdag of zoals nu vaderdag. Op dat soort momenten zou ik hem nog heel graag eventjes terug hebben om deze bijzondere momenten met hem te kunnen delen, er wordt vaak gezegd "ja Janet dat zouden wij ook wel willen, maar dat kan niet" en ja dat weet ik natuurlijk ook wel DAT KAN NOOIT MEER. Maar ook al weet mijn hoofd dat dit niet meer mogelijk is, mijn hart is op dat soort momenten een ander verhaal.

Dus vandaag is het zo'n dag, vaderdag. Vandaag denk ik dus een beetje extra aan mijn vader.

Papa deze is speciaal voor jou op vaderdag.